hey
>

Clumsy, Careless me

Semenjak dua tiga empat lima menjak ni.. aku dah dijangkiti satu penyakit baru yang sangat berbahaya kepada spesies Homosapien = "pelupa tahap melampau"

Situasi ni semestinya berpunca dari sikap aku yang cuai. Alohhh!! Runsing sehh dibuatnya.. Kalau berterusan cenggini, lama lama semua benda kat tangan aku sahih boleh hilang tiba tiba. Haa..magic kan?kan?
Heh. Magic atas dahi hang~
Sawan menyerang di saat sedar ada barang hilang..

Kes pertama : Bermula pada minggu Taaruf. Aku selalu ingat sarung kaki aku hilang masa kat masjid. Konon konon ada orang tersalah amek la kan. Lepas tu start la nak buat kecoh sana sini tanya orang pasal sarung kaki aku tu. Padahal last lastnya, ada je dalam beg.
Malu takpayah cakapla sebab aku kemain bising dok cari. Siap pinjam stoking 'spare' kakak committee lagi. Amat tak senonoh. Nasib baik la ada Kak Tasha tu. Tenkiu! I lebiu! Baby I'm not a monster..neon aljanha..



Kes kedua : Hah! Ni antara yang paling sadis. Aku boleh tercicir talipon bimbit aku dekat wakaf depan asrama. Lepas tu senang ati je pergi kelas praktikal kat KAHS. Memang tak perasan langsung akan ketiadaan 'beliau'. Sampai mak aku yang jauh kat Kelate nuh call (melalui talipon kawan aku), bagitau ada orang jumpa henset aku tu dok tersadai kat wakaf. Sungguh memalukan.
Terkezut sungguh cheq! MyEm0.Com   Ingatkan Umi ada bola kaca magic macam cite Snow White tu.
Dapat la jugak satu bakul besar bebelan. Eh, tak. Dua bakul sebenarnya. Umi dan Abah. Hamek ko! MyEm0.Com

Dah tu, hilang terus peluang dapat enset baru - hukuman mandatori. FYI, aku pengguna henset tercanggih abad ini : Nokia 1100. :3

Memperkenalkan!!! Talipon tercanggih abad ini! Ia dikatakan mampu mengatasi kecanggihan iPhone! 

Kes ketiga : Payung. Objek paling penting di bumi UIA Kuantan. Nak, nak untuk si pejalan kaki. Tanpa objek ini, hari hari anda akan sentiasa 'hot dan spicy'. (tahape hape aku melalut)
Payung merah kesayangan aku hilang. Tah aku tinggal kat mane, aku pon taktau. Cafe gamaknya. Haihh..penyakit apa aku ni? Makan semut ke? Tak pasal pasal kena labur duit beli payung baru. Dahla PTPTN belum tunjuk muka. Padan muka!

Kes istimewa [extended] : Tak ke bangangnya aku ni? Aku boleh tertinggal henset dalam tandas. Ni bukan tandas asrama tapi tandas kulliyyah dan tak terkecuali tandas dekat Sports Complex.
Ini bermaksud dah tiga kali aku tercicir henset. WEII! Melampau careless ni. Ni baru umur dua dekad dah pelupa, cuai, bingai macam ni. 

Mujurla member member aku yang selalu terjumpa henset dalam tandas tuh. Kalau tak, tah kemana tah gamaknya. *macamla ada orang berkenan dengan henset canggih aku tu*  MyEm0.Com

Bila dah sedar ada barang hilang, hah, mulalah macam orang tak betul dok kalut sana sini. Cuma adegan hantuk kepala kat dinding je yang takde..

Kengkawan yang sentiasa berhati mulia tapi mulut laser tahap berbisa selalu syorkan aku sangkut talipon kat tengkuk. Senang katanya. 

Aku diam seribu bahasa.. MyEm0.Com

Disisimu aku terdiam seribu bahasa...Dihatiku bergetar sejuta rasa..



No comments:

Done? Thanks for reading.