hey
>

Happy Eid Mubarak

Assalamualaikum =)

Ehemm. Bajet sungguh letak title 'Happy Eid Mubarak'. Padahal boleh je tulis selamat hari raya maaf zahir batin. Hihik.. --> gaya gelak mintak kaki, baru je minta maaf tadi~

Raya tahun tahun yang lepas, famili aku ni bukanlah macam famili normal yang lain.
Definisi famili normal : ada warna tema untuk baju raya masing masing. Nak kasi sedondon gitu.

Biasanya kitorang main tibai je warna ape pong. Janji pakai baju. Sonang.
Tapi entah angin apa la yang lalu tahun ni, tiba tiba satu famili sepakat pilih tema. Dan untuk julung julung kalinya.. "We choose you! -red"  *gaya Ash Pokemon*.

Ni la jadi bila dah tua bangka tapi still ngadap Pokemon. 
                 Oke. Iklan kejap. Kukuku *kiutnye Pikachu!



Hari pertama Syawal tu, semua famili termasuk sepupu sepapat pergi berkumpul kat rumah my beloved Matuk kat Pasir Puteh. Jalan jammed takpayah cerita la.
Kalau aku tak 'lukis peta' dalam kereta time tu, sah boleh mereng sebab boring yang melampaui batas. Takde kawan nak bukak gosip. Aku kan 'lone ranger the only daughter' gitu. Ahaks!  *puii*

Mulanya mak sedara dah pesan awal awal suruh pakai baju kaler purrrple. Tapi baju tu tak siap jahit manik lagi. Oleh yang demikian aku pun sarung jubah la. Haha..senang keje aku. Salah ke pakai jubah di pagi raya? Tak salah kan? Kan? Kan?


Kat rumah Matuk - Pasir Puteh. =)
Entiti sesat warna kuning dikepit gadis gadis purrrrple.



Yang masa raya ke-2 tu la baru menjadi plan kitorang nak pakai tema merah. Time ni 'open house' kat rumah aku. Eh tak, rumah parent aku. Kalau rumah aku, nanti lepas kawin. #Eh!

*Wei, jangan nak campur elemen elemen gelenya plis*.  MyEm0.Com

Kalau dah nama tema merah, memang mak ngah habes la jawabnya. Silau sungguh suasana rumah hari tu. Malu pun ada. Tak pernah pernah buat cenggitu. Dah macam boria dah.
Jangan harap la aku nak join dah pakatan tu lepas ni kalau famili aku pilih merah jugak. Hohoho..



Haa..kan dah cakap! Merahnyaaaa makngah! Kang ada yang kes lembu mengamuk nanti. Ayokk~




Memperkenalkan kepada anda....model model raya 2012 !!! MyEm0.Com
Kalau bab posing bagi kat depa la. Saje je dorang ni..memperalatkan kereta pulak dah. 
Kesian beliau..




Breaking news! Kak Limah dan adik kembarnya sesat berhari raya. Wahaha..
Ni la my cute sepupu. =)




Ni namanya gambar tak jadi. Lighting tahpape. Spoil sungguh. Sape yang shuffling tu?!! Sape punye keje capture ni? Ni mesti keje sepupu aku yang takde dalam gambar. (kecikkan mata)






Tapi ketepikan semua tema ni.. pasal aku suuuuuuuuuuuka sangat sangat sangat bila ada family gathering. Dapat jumpa balik sepupu sepupu kenit yang memang setahun sekali je ketemu..

Lepas tu rasa semangat kekeluargaan tu bila ramai ramai buat buat konon konon busy kat dapur. Gelak reramai.
Aahh..that feeling   *flashback*

Tapi tahun ni tak semua sepupu balik. Harap harap tahun depan dapat berkumpul lah semua anak beranak Matuk. Hope so.

MyEm0.Com



SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

BUING~BUING~ 







No comments:

Done? Thanks for reading.