hey
>

Drama Korea tipikal

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan.

Hehe. (mesti nak kena gelak dulu ke?) Oke la. Kali ni aku nak merepek pasal drama Korea yang aku tengah dok layaaann punya dekat channel One. Bride of The Sun.

Sejujurnya aku ni bukanlah kaki drama laptop. Aku lagi prefer kalau tengok drama Korea ni kat TV je terus. Kalau nak tengok dalam laptop, kena berteman sebab kalo tengok sorang sorang, tak sampai lima minit aku terus tutup sebab boring. Tah pape pulak dah rasa. Tu pun nak jadi masalah ke??  -_-"

Oke. Straight to the point, drama Bride of The Sun ni memang best gila gila gila triple gila punya. Ni bukanlah drama pendek pun. Pelakon dia pun semua takde yang femes a.k.a Korean Wave Idol. Tapi pasai jalan cerita dia tu haa..membuatkan aku tergedik gedik nak tunggu each episod.

Yang pasal heroin konon konon lemah plus lembap tu tak payah cakap la. Kebanyakan drama dalam dunia ni memang camtu pong. Please melawan oke kalo kena lempang..
Tapi agaknya sebab sakit hati la aku jadi excited untuk setiap plot drama ni.

Sungguh mengujakan betol nak tengok watak jahat anak tiri kejam, nak kena lempang dua tiga kali dengan heroin. Ataupun part yang bila mana hero dia tu tahu perkara sebenar pasal heroin yang tak bersalah pastu dia pun selamatkan heroin. Oh, sungguh klise situasi ni.

Dalam Bride of The Sun ni la kan, memang ramai sungguh watak jahat dengan watak lembap yang amat tak bertempat. Semua ni buat aku rasa nak lempang sendiri watak watak ni. Yes. Memang aku selalu over cenggini kalo dah start layan drama. Sangat over..

Kisah tipikal drama Korea - heroin mesti miskin. Harapkan muka la cantik. Pastu kena periang. Blablabla..Kalau kena penampor dengan watak jahat sekalipun, redha je muka dia. Ni la satu scene yang sangat aku tak dapat terima. Amat amat tak dapat.

Hero sah sah kena handsome, muda, hidup bergaya..kaya gila..bukan gila. MyEm0.Com
Satu lagi elemen paling penting dalam mana mana drama Korea sekalipun - semestinya background song a.k.a OST tu. Antara reason ramai yang selalu kantoi dok syahdu sorang sorang. Nak ngaku, malu.
Alalalaa..cakap orang sedap. Padahal aku yang selalu dok buat buat nak gi tandas tapi berakhir ngan nyorok kesat air hujan belakang pintu bilik.

Kalau part lagu OST berkumandang, kena pulak tu dengan scene..memang berjiwa jiwa la jadinya. Siap feeling feeling konon heroin lagi. (ni pengakuan ke?)

OST ni peranan dia lebih kurang macam Aji-no-moto atau 'MAGGI Cukup Rasa' dalam masakan la.
Haha..gila apanya perbandingan aku ni~

Dan opkos la OST Bride of The Sun ni sangat amat terlalu best. Kehkehkeh..

Setelah berminggu minggu dok tengok cerita ni, semalam la baru start plot heroin nak buat revenge. Payback time gitu. Yela, nak balas balik penampor penampor semua tu. Gila punya lama kena tindas. Oh ya.. tu pun sebab hero tua berkedut yang tolong dia. Laki dia.
Kesian hero. Frust menonggeng awek dikebas orang.

Dan untuk episod episod seterusnya, akan bertambah kari berapi  la aku nampaknya. MyEm0.Com

The End.

No comments:

Done? Thanks for reading.