hey
>

"Last momento" graduasi dari CFS : Cosmo World


Assalamualaikum. :)

hehe..graduate jugak aku akhirnya dari CFSIIUM ni. rasa lega bercampur baur dengan sedih & tak percaya. Padahal baru berapa jam jauh dari cfs, aku dah rindu. MyEm0.Com
dua hari lepas, student student sains kena 'sit' untuk paper Math II dengan Bio II. Masa tu memang stress tahap tertinggi la suma (termasuk aku). Siap ada yang tak lena tidur malam sebelum exam tu (juga termasuk aku). Tambah2 aku ni pulak bukanla besfren matematik. Kitorang kawan biasa je selama ni. Tapi dia selalu nak ngikut aku. Aku harap dia paham lepas ni. :)

Lepas je habis paper Math II, brothers tu suma boleh pulak dorang bersorak dalam AMF tu jugak (-_-")
Aku hanya mampu tersengih. Bila keluar dewan, adat berpisah la katakan, suma salam dengan kengkawan. Yela, tiga bulan tak jumpa pasni. (besnya cuti lama!).
Aku pulak dengan agenda tersendiri (outing je pon). Rasanya sejak sem lepas lagi dok plan benda ni (rasanya la).
#Plan - gi Sunway (ice skating) pastu gi TS (cosmo world) MyEm0.Com
Jadi, pergi la kami empat orang - speclemon, fathanah, greensera & aku. tapi memang betol la orang cakap, kalau takde rejeki tu, memang buat ape pon, takkan dapat jugak. kita hanya mampu merancang. disebabkan masalah 'teksi teknikal', terpaksa  la cancel 'ice skating'. Kitorang pun proceed dengan second plan.

Sampai je TS, terus isi tangki sebab lapor sangat. Lepas asar baru la masuk cosmo world. Aku ni la yang jakunnya sokmo sokmo pun. Tersengih tersengih tengok suma game tu. Dahla excited semacam.  Kalo ingat balik, memang malu kalo ada yang nampak keadaan aku time tu. Burok bebenor weh!


Mula mula masuk tu je aku dah ternganga (budok darat). Excited habis tengok game game tu suma. Entrance fee pulak - RM32 (adult). Memang mahal nak mampuih la kalo bagi aku yang takde pendapatan ni. Tapi sanggup la sebab takkan dapat dah peluang ni lepas gi Kuantan nanti. Masa tengah nak bayar tiket tu, nampak la roller coaster lalu atas kepala..semua cuak + kecut perut. time tu, keberanian aku dah tergugat 50 peratus dah. Mane la aku penah naik spesies benda benda besi gini suma..bunyi cewek cewek menjerit tak payah cakap la..kiri dan kanan. bingit sehh..(padahal aku pon jerit jugak)


Kalau nak letak barang pulak, kena bayar token (beli kunci loker). RM2 tak silap aku. Dahla Fathanah yang bayar. Sogan den.hehe. Tenkiu Fathanah. juga tak lupa kat Ada. pinjam singgit wat tambang bas sebab takdak duit kecik :p

Kat sini ada game yang khas untuk budak budak atau orang dewasa je. So, jangan gedik sangat la nak main game kanak kanak tu suma. Sah sah kena sekat. Dia ukur tinggi la (kalau budak). Kalau lepas condition dia, boleh la main.
Lepas wat survey naik turun eskalator, first ride kitorang - roller coaster a.k.a Supersonic Odyssey. Game ni kat tingkat 7. So,kena naik lagi dua tingkat guna eskalator yang ada dalam 'world' tu.

Gila punya decision. Plan asalnya nak try warming up dulu - naik benda benda simple. sebab takde experience lagi naik benda benda gayat nih. Tapi sebab dah lambat sangat, terpaksa la bantai naik benda tu. Baca doa siap haa..glasses memang kena bagi pekerja dia pegang. Kalau tak, tak pasal pasal ada pengunjung yang kena 'hempap' dengan spek aku tu. Memula tu dia gerak biasa biasa lagi. Time roller coaster tu 'pause' kejap, aku ngan teah cakap besar - konon tak kecoh mane pon rupanya naik 'benda' ni. Sekali dia gerak lepas tu, baru la stat nak jerit bagai. ngilu + gayat.haha..Masa tu memang rasa satu perasaan yang 'helpless'. seram melampau. Tu baru naik roller coaster..try bungee-jumping. aku rasa 'pingsan' jawabnya.
komen aku : aku takkan serik naik roller coaster walaupun satu badan kebas lepas turun.MyEm0.Com


Lepas tu, kitorang pon try naik 'Ooozt's Express'. Game ni memula masuk Cosmo World dah nampak. Dia pusing pusing macam 'merry-go-round' tapi bezanya laju tahap nak 'racing'. Dahla berombak-ombak siap. Aku pair ngan Fathanah. Teah pulak dengan Ada. Masa naik tu, memang aku rasa sikit lagi nak terpelanting keluar. Nasib baik ada palang besi je yang tahan. Memang sakit tengkuk ah..#fiziksemacamgameni. Tak boleh blah, ada 'mesin kamera' capture gambar time naik game game kat situ. Mesti muka hodoh!haha..menjerit semacam la katakan..

Lepas naik 'Dizzy Izzy', teah, ada ngan fathanah dah stat pening dah.
Pastu dorang dah macam tak interested nak main. Aku je yang hyperaktif semacam ke hulu ke hilir main game. bukan ape, memang sayang ah RM32 tu kalo aku tak main puas puas..ingat murah ke??Lain la kalo orang belanja kan..hehe

::Dizzy Izzy - terang sangat neonnya. cik Speclemon M.I.A (tukang capture gambar)
Memperkenalkan dari kiri cik Fathanah, cik Teah dan Unknown::


Masa dok merayap sorang sorang ni la aku naik 'Spinning Orbit'. Rasa cuak jugak tapi nampak best. Cuak tu bukan sebab apa, tapi aku je satu satunya manusia yang naik time tu. VVIP semacam. Game ni tak pening pon. Tapi kalau yang ada fobia dok tempat tinggi tu, pikir la dua tiga kali. Tinggi dia tu boleh tahan la. Siap boleh nampak orang naik roller oaster. Masa naik second round tu, aku ajak Teah ngan Ada. Jenuh nak memujuknya baru la dorang naik..haihh..Fathanah pulak dah naik dah masa dia pergi dulu dulu.

::Spinning Orbit - tinggi sehh::
Ada dua game yang aku tak main. 'DNA Mixer' dengan ape tah lagi satu( tak ingat nama). yang siap terbalik kepala suma. Memang nak, tapi takde geng..Tak cukup semangat nak naik sorang sorang. :p  Dahla memang tak ramai orang hari tu sebab bukan weekend.
Tapi part paling bes - bumper car.haha..Dah lama tak naik keta kiut tu. teah pulak bawak balik souvenir. dia main langgar2 ngan sorang budak sampai berdarah siap. ganas..(-_-")


Lepas balik tu, memang letih tahap ekstrem! Dengan barang barang yang belum packing..haihh..Sekarang ni rindu kat pj makin membuak buak..

p/s : memang last momento yang letih! (tapi best!)

No comments:

Done? Thanks for reading.